Boligtyper
• 1 roms leilighet
• 2 roms leilighet
• 3 roms leilighet
Våre boliger i Bjergsted var ferdige til innflytting august 2015. De ligger nær Bjergstedparken og området rundt Stavanger konserthus. Leilighetene er fordelt på tre bygg med en spennende arkitektonisk utforming.
Våre boliger i Bjergsted var ferdige til innflytting august 2015. De ligger nær Bjergstedparken og området rundt Stavanger konserthus. Leilighetene er fordelt på tre bygg med en spennende arkitektonisk utforming.
• 1 roms leilighet
• 2 roms leilighet
• 3 roms leilighet
Kristoffer Nilsen Sæther
kristoffer149@gmail.com / 92406532
Husverten er bindeleddet mellom oss og deg som leietaker. De har flere sosiale og praktiske oppgaver som å:
🙋♀️ Ønske nye leietakere velkommen, og gi praktisk informasjon ved innflytting
🧹 Hjelpe til med organiseringen av rydding og vasking av fellesrom
💬 Organisere sosiale aktiviteter
🤝 Bidra til et godt bomiljø og forebygge konflikter
Husverten skal ikke kontaktes etter kl. 21:00, og de har ingen oppgaver knyttet til feilmeldinger ved din bolig. Disse skal i stedet meldes til oss gjennom Unialltid eller SiS bolig-appen.
Følg facebook-gruppen til Bjergsted. Våre facebook grupper er kun for beboere. Som følge av dette ber vi deg om å bekrefte hvem du er med navn hvis din facebook profil ikke forteller oss dette.
Kristoffer Nilsen Sæther
kristoffer149@gmail.com / 92406532
Husverten er bindeleddet mellom oss og deg som leietaker. De har flere sosiale og praktiske oppgaver som å:
🙋♀️ Ønske nye leietakere velkommen, og gi praktisk informasjon ved innflytting
🧹 Hjelpe til med organiseringen av rydding og vasking av fellesrom
💬 Organisere sosiale aktiviteter
🤝 Bidra til et godt bomiljø og forebygge konflikter
Husverten skal ikke kontaktes etter kl. 21:00, og de har ingen oppgaver knyttet til feilmeldinger ved din bolig. Disse skal i stedet meldes til oss gjennom Unialltid eller SiS bolig-appen.
Følg facebook-gruppen til Bjergsted. Våre facebook grupper er kun for beboere. Som følge av dette ber vi deg om å bekrefte hvem du er med navn hvis din facebook profil ikke forteller oss dette.
Akutte hendelser
Hvis du opplever akutte hendelser i studentboligen din som hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer, uttrygghet, bråk eller lignende i SiS sine åpningstider, kontakt SiS resepsjonen (51 83 33 00) så snart som mulig.
Akutte hendelser (Etter åpningstid)
Kontakt Securitas (22 97 10 76) hvis du opplever utrygghet, bråk, tagging, hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer eller lignende, utenom SiS bolig sine åpningstider.
Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.
Melde feil eller mangler
For å melde om feil og mangler ved studentboligen din som ikke er akutte, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid. Se hvordan du melder om feil og mangler her.
Akutte hendelser
Hvis du opplever akutte hendelser i studentboligen din som hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer, uttrygghet, bråk eller lignende i SiS sine åpningstider, kontakt SiS resepsjonen (51 83 33 00) så snart som mulig.
Akutte hendelser (Etter åpningstid)
Kontakt Securitas (22 97 10 76) hvis du opplever utrygghet, bråk, tagging, hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer eller lignende, utenom SiS bolig sine åpningstider.
Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.
Melde feil eller mangler
For å melde om feil og mangler ved studentboligen din som ikke er akutte, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid. Se hvordan du melder om feil og mangler her.
Hvis du har barn, kan du søke om støtte fra Husbanken.
Hvis du har barn, kan du søke om støtte fra Husbanken.
Her finner du informasjonsvideoer om brannrutinene for studentboligene våre. Vi har delt det inn i tre kategorier:
For å ivareta brannsikkerheten i våre boliger er det viktig at du som beboer setter deg inn i denne beskrivelsen. Manglende reaksjon ved alarm/brann, bruk av ikke-godkjent utstyr osv. kan medføre straffeansvar eller medføre økonomisk ansvar. Det må kun brukes godkjent elektrisk utstyr. Se ordensreglene og leiekontrakten for videre informasjon.
Det er svært viktig at man unngår stadige uønskede alarmer, da dette bidrar til manglende reaksjon ved en reel brann.
Hvis alarmen blir utløst ved et uhell (damp, matos, dusjing etc.):
Gjør deg kjent med hvor slukkeutstyret finnes. Dette finnes lett tilgjengelig i alle boligene. Det vanligste er pulverapparat men brannslanger kan også forekomme.
Det vil ved brann være av stor betydning for evakueringen at beboerne har gjort seg kjent med gjeldende rømningsveier fra boligen. Husk at heisen ikke går ved brann. Rømningsveier og nødutganger skal alltid være frie, i tilfelle evakuering. Dette er et kompromissløst krav fra brannvesenet og SiS vil kunne forfølge brudd på frie rømningsveier i forhold til økonomisk ansvar for skader på eiendom og tap av liv og helse. ( Dette medfører at det ikke er tillatt og sette fra seg bossposer, sko, esker ol. i korridorer og trapperom)
Ved påvist uansvarlighet eller stadige utrykking fra brannvesenet vil kostnader for utrykking belastes beboeren etter gjeldende prisliste.
Våre brannvarslingsanlegg er utviklet for på best mulig måte kunne varsle om brann og blir kontinuerlig testet og vedlikeholdt.
Sett deg grundig inn i sentralen. Ta gjerne kontakt med SiS bolig hvis du føler det er nødvendig med videre opplæring.
Brannsentralen sammen med instruks hvordan brannsentralen virker finner du ved hovedinngangen til boligen. Ved alarm vises det i brannsentralen hvor det er brann eller hvor uønsket alarm er utløst. Dette er viktig for å kunne slukke brann og ikke minst i forhold til evakuering. Husk at husvert har hovednøkkel.
Har du utløst brannalarmen ved en feil?
Da må DU ringe 110 før det har gått 90 sekunder for å stanse utrykning fra brannvesenet.
Vi blir fakturert 10.000 kroner for en unødvendig utrykning. Hvis du ikke ringer i tide, er det du som må betale regningen.
Ullandhaug 07.11.23
Her finner du informasjonsvideoer om brannrutinene for studentboligene våre. Vi har delt det inn i tre kategorier:
For å ivareta brannsikkerheten i våre boliger er det viktig at du som beboer setter deg inn i denne beskrivelsen. Manglende reaksjon ved alarm/brann, bruk av ikke-godkjent utstyr osv. kan medføre straffeansvar eller medføre økonomisk ansvar. Det må kun brukes godkjent elektrisk utstyr. Se ordensreglene og leiekontrakten for videre informasjon.
Det er svært viktig at man unngår stadige uønskede alarmer, da dette bidrar til manglende reaksjon ved en reel brann.
Hvis alarmen blir utløst ved et uhell (damp, matos, dusjing etc.):
Gjør deg kjent med hvor slukkeutstyret finnes. Dette finnes lett tilgjengelig i alle boligene. Det vanligste er pulverapparat men brannslanger kan også forekomme.
Det vil ved brann være av stor betydning for evakueringen at beboerne har gjort seg kjent med gjeldende rømningsveier fra boligen. Husk at heisen ikke går ved brann. Rømningsveier og nødutganger skal alltid være frie, i tilfelle evakuering. Dette er et kompromissløst krav fra brannvesenet og SiS vil kunne forfølge brudd på frie rømningsveier i forhold til økonomisk ansvar for skader på eiendom og tap av liv og helse. ( Dette medfører at det ikke er tillatt og sette fra seg bossposer, sko, esker ol. i korridorer og trapperom)
Ved påvist uansvarlighet eller stadige utrykking fra brannvesenet vil kostnader for utrykking belastes beboeren etter gjeldende prisliste.
Våre brannvarslingsanlegg er utviklet for på best mulig måte kunne varsle om brann og blir kontinuerlig testet og vedlikeholdt.
Sett deg grundig inn i sentralen. Ta gjerne kontakt med SiS bolig hvis du føler det er nødvendig med videre opplæring.
Brannsentralen sammen med instruks hvordan brannsentralen virker finner du ved hovedinngangen til boligen. Ved alarm vises det i brannsentralen hvor det er brann eller hvor uønsket alarm er utløst. Dette er viktig for å kunne slukke brann og ikke minst i forhold til evakuering. Husk at husvert har hovednøkkel.
Har du utløst brannalarmen ved en feil?
Da må DU ringe 110 før det har gått 90 sekunder for å stanse utrykning fra brannvesenet.
Vi blir fakturert 10.000 kroner for en unødvendig utrykning. Hvis du ikke ringer i tide, er det du som må betale regningen.
Ullandhaug 07.11.23
Det er ikke tillat med husdyr i SiS sine boliger.
Det er ikke tillat med husdyr i SiS sine boliger.
Husk innboforsikring når du skal flytte inn hos oss – du er nemlig ikke innboforsikret gjennom SiS. Du kan sjekke om du er forsikret gjennom dine foreldres forsikring, en organisasjon du er medlem av, eller eventuelt kjøpe din egen.
Hvorfor innboforsikring? Hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser som for eksempel brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å få begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller.
Husk innboforsikring når du skal flytte inn hos oss – du er nemlig ikke innboforsikret gjennom SiS. Du kan sjekke om du er forsikret gjennom dine foreldres forsikring, en organisasjon du er medlem av, eller eventuelt kjøpe din egen.
Hvorfor innboforsikring? Hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser som for eksempel brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å få begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller.
Klikk her for å laste ned kontrakt og regler for fremleie. Husk at du selv er ansvarlig for at regninger blir betalt i tide, og eventuelle skader på bolig, inventar eller eiendommen for øvrig. Ferdig utfylt kontrakt leveres i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Klikk her for å laste ned kontrakt og regler for fremleie. Husk at du selv er ansvarlig for at regninger blir betalt i tide, og eventuelle skader på bolig, inventar eller eiendommen for øvrig. Ferdig utfylt kontrakt leveres i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Du trenger ikke å betale depositum til SiS bolig. Strøm, internett og bruk av vaskeri er inkludert i leien.
Første husleie forfaller etter innflytting, og fakturaen henter du under økonomi på Min side på Uni Alltid i begynnelsen av hver måned. Fakturaen forfaller den 20. samme måned. Husleien kan også betales med e-faktura. Denne kommer ferdig utfylt til din nettbank, og du trenger bare å bekrefte betalingen. Hvis du ikke har betalt leien innen forfallsdato, vil du bli belastet et purregebyr.
Du trenger ikke å betale depositum til SiS bolig. Strøm, internett og bruk av vaskeri er inkludert i leien.
Første husleie forfaller etter innflytting, og fakturaen henter du under økonomi på Min side på Uni Alltid i begynnelsen av hver måned. Fakturaen forfaller den 20. samme måned. Husleien kan også betales med e-faktura. Denne kommer ferdig utfylt til din nettbank, og du trenger bare å bekrefte betalingen. Hvis du ikke har betalt leien innen forfallsdato, vil du bli belastet et purregebyr.
Maks botid i våre boliger er fem (5) år.
Maks botid i våre boliger er fem (5) år.
Vi har Internett i alle våre boliger. Alt du trenger, er en trådløs ruter eller nettverkskabel.
Hvis du har problemer:
Hvis ingenting over virker, kan du melde feil på boligsiden.
Vi har Internett i alle våre boliger. Alt du trenger, er en trådløs ruter eller nettverkskabel.
Hvis du har problemer:
Hvis ingenting over virker, kan du melde feil på boligsiden.
For å melde om feil ved boligen, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid. Se hvordan du melder om feil og mangler her.
For å melde om feil ved boligen, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid. Se hvordan du melder om feil og mangler her.
1 roms-leilighetene har minikjøkken, seng, pult og garderobeskap. 2 og 3 roms leilighetene har kjøkken og garderobeskap.
Leiligheten er også tilknyttet en bod for oppbevaring.
1 roms-leilighetene har minikjøkken, seng, pult og garderobeskap. 2 og 3 roms leilighetene har kjøkken og garderobeskap.
Leiligheten er også tilknyttet en bod for oppbevaring.
Leiekontrakten gjelder for ett studieår. Du vil få tilbud om forlengelse i midten av januar. Denne kontrakten må du akseptere innen 1.mars. Husleien blir regulert fra 1. juli.
Forutsetninger for å søke om forlengelse:
– Dokumentasjon på fortsatt studierett må fremlegges
– Alle regninger må være betalt
Leiekontrakten gjelder for ett studieår. Du vil få tilbud om forlengelse i midten av januar. Denne kontrakten må du akseptere innen 1.mars. Husleien blir regulert fra 1. juli.
Forutsetninger for å søke om forlengelse:
– Dokumentasjon på fortsatt studierett må fremlegges
– Alle regninger må være betalt
Nøkler hentes i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug. Husk å ta med opptaksbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Hvis det er mangler med boligen, må du gi beskjed snarest.
Hvis du mister nøklene utenom ekspedisjonens åpningstider, vil Securitas (22 97 10 76) hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.
Ved utflytting utenom ekspedisjonens åpningstider, kan du legge nøkkelen i luken til venstre for inngangsdøren til Kitty Kiellands hus. Først må nøkkelen legges i en konvolutt merket med ditt navn, og boligadresse. Konvolutter finner du ved siden av luken.
Nøkler hentes i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug. Husk å ta med opptaksbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Hvis det er mangler med boligen, må du gi beskjed snarest.
Hvis du mister nøklene utenom ekspedisjonens åpningstider, vil Securitas (22 97 10 76) hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.
Ved utflytting utenom ekspedisjonens åpningstider, kan du legge nøkkelen i luken til venstre for inngangsdøren til Kitty Kiellands hus. Først må nøkkelen legges i en konvolutt merket med ditt navn, og boligadresse. Konvolutter finner du ved siden av luken.
Oppsigelsestiden er to (2) måneder. Du må si opp boligen på boligsiden. Kun denne form for oppsigelse aksepteres.
Oppsigelsestiden er to (2) måneder. Du må si opp boligen på boligsiden. Kun denne form for oppsigelse aksepteres.
Generelt om parkering:
Det er ditt ansvar å sette deg inn i skilting og gjeldende parkeringsregler. Disse kan endres og det derfor viktig at du sjekker informasjonen oppgitt her opp mot eventuelle endringer.
Stikkkontakter fra leiligheter, eller utvendige stikkontakter fra våre boliger skal ikke brukes til å lade el-bil.På de stedene hvor vi ikke har egne ladestasjoner må dere bruke en hurtiglader. For å finne disse bruk Norsk elbilforening sin oversikt over hurtigladere på deres hjemmeside, eller app.
Avskiltede biler eller andre kjøretøy som ikke er i bruk ukentlig skal ikke stå på våre parkeringsplasser. Disse vil bli fjernet på eiers regning.
Bjergsted
Boligen anbefales ikke for beboere med bil.
Beboere med barn i familieleilighetene tilbys parkering, men må ha gyldig oblat. Parkeringsoblater kan hentes i resepsjonen, SiS bolig. Selv om man har gyldig oblat, kan det være begrenset kapasitet.
Vi ber dere om å sette dere grundig inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser for området.
Generelt om parkering:
Det er ditt ansvar å sette deg inn i skilting og gjeldende parkeringsregler. Disse kan endres og det derfor viktig at du sjekker informasjonen oppgitt her opp mot eventuelle endringer.
Stikkkontakter fra leiligheter, eller utvendige stikkontakter fra våre boliger skal ikke brukes til å lade el-bil.På de stedene hvor vi ikke har egne ladestasjoner må dere bruke en hurtiglader. For å finne disse bruk Norsk elbilforening sin oversikt over hurtigladere på deres hjemmeside, eller app.
Avskiltede biler eller andre kjøretøy som ikke er i bruk ukentlig skal ikke stå på våre parkeringsplasser. Disse vil bli fjernet på eiers regning.
Bjergsted
Boligen anbefales ikke for beboere med bil.
Beboere med barn i familieleilighetene tilbys parkering, men må ha gyldig oblat. Parkeringsoblater kan hentes i resepsjonen, SiS bolig. Selv om man har gyldig oblat, kan det være begrenset kapasitet.
Vi ber dere om å sette dere grundig inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser for området.
Beboerne har selv ansvar for å holde fellesområdene ryddige og rene. Hvis du har brukt fellesområdene, forventes det at du rydder og vasker etter deg sånn at det ser fint ut for nestemann. 🫧
I tillegg lager husverten en vaskeliste for ukentlig renhold av TV-stuer og felleskjøkken. Denne listen viser hvilken boenhet som har ansvar for renhold hver uke, og inneholder en oversikt over hva som skal gjøres.
Fellesrommene skal også vaskes grundig to ganger per semester. Vi informerer om arbeidsfordeling, og kontrollerer rommene etterpå. 🔍
Beboerne har selv ansvar for å holde fellesområdene ryddige og rene. Hvis du har brukt fellesområdene, forventes det at du rydder og vasker etter deg sånn at det ser fint ut for nestemann. 🫧
I tillegg lager husverten en vaskeliste for ukentlig renhold av TV-stuer og felleskjøkken. Denne listen viser hvilken boenhet som har ansvar for renhold hver uke, og inneholder en oversikt over hva som skal gjøres.
Fellesrommene skal også vaskes grundig to ganger per semester. Vi informerer om arbeidsfordeling, og kontrollerer rommene etterpå. 🔍
Hvis strømmen har gått i studentboligen din, men alle andre boliger i området er urørt, kontakt oss. Har strømmen gått i flere bygg i området, hele gata eller mer? Sjekk Lnett sine sider om driftsmeldinger og feil for oppdateringer.
Hvis strømmen har gått i studentboligen din, men alle andre boliger i området er urørt, kontakt oss. Har strømmen gått i flere bygg i området, hele gata eller mer? Sjekk Lnett sine sider om driftsmeldinger og feil for oppdateringer.
Alt søppel skal kildesorteres. Nedgravde avfallscontainere er plassert godt synlig utenfor Rosenberggata 65. Disse er åpne. Vennligst ikke sett fra deg søppel ved siden av avfalls-stasjonene. Dette vil ikke bli hentet.
Alt søppel skal kildesorteres. Nedgravde avfallscontainere er plassert godt synlig utenfor Rosenberggata 65. Disse er åpne. Vennligst ikke sett fra deg søppel ved siden av avfalls-stasjonene. Dette vil ikke bli hentet.
I fellesrommene finner du TV med Chromecast. Her kan du streame hva du vil!
I fellesrommene finner du TV med Chromecast. Her kan du streame hva du vil!
Når du flytter ut, må boligen rengjøres, og overtas av SiS i samme stand som da du flyttet inn. Nøkkelen leverer du i SiS-ekspedisjonen, eller i postluken til SiS bolig. Postluken finner du til venstre for hoved-inngangsdøren til Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Boligen blir sjekket av vaktmester, og du vil bli fakturert for eventuelle skader eller dårlig utvask.
Når du flytter ut, må boligen rengjøres, og overtas av SiS i samme stand som da du flyttet inn. Nøkkelen leverer du i SiS-ekspedisjonen, eller i postluken til SiS bolig. Postluken finner du til venstre for hoved-inngangsdøren til Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Boligen blir sjekket av vaktmester, og du vil bli fakturert for eventuelle skader eller dårlig utvask.
Se regler for utvask i denne videoen eller les punktene under. 🧼 Disse må følges for å unngå gebyrer. Merk at ikke alle punktene nødvendigvis gjelder for deg, da studentboliger kan være ulikt utstyrt.
Se regler for utvask i denne videoen eller les punktene under. 🧼 Disse må følges for å unngå gebyrer. Merk at ikke alle punktene nødvendigvis gjelder for deg, da studentboliger kan være ulikt utstyrt.
Du som bor i Bjergsted har tilgang til fellesvaskeriet, som er plassert i underetasjen i Rosenberggata 65.
Du som bor i Bjergsted har tilgang til fellesvaskeriet, som er plassert i underetasjen i Rosenberggata 65.
51 83 33 00
bolig@minsis.no
Kitty Kiellands hus (UiS campus)
Mandag: 08:30-15:30
Tirsdag: 08:30-15:30
Onsdag: 08:30-15:30
Torsdag: 08:30-15:30
Fredag: 08:30-15:00
Lørdag: Stengt
Søndag: Stengt