Hopp til hovedinnhold
TilbakeTilbake
TilbakeTilbake

Gulaksveien 6

Lavblokk sentralt beliggende ved butikkområdet på Mariero og i nærheten av friluftsområdet Vannasen og Vaulen. Avstand til Stavanger sentrum er 4,7 km.

Lavblokk sentralt beliggende ved butikkområdet på Mariero og i nærheten av friluftsområdet Vannasen og Vaulen. Avstand til Stavanger sentrum er 4,7 km.

Boligtyper

• Hybel
• Hybel med eget bad
• 1 roms leilighet
• 2 roms leilighet
• 3 roms leilighet

Søk bolig i Gulaksveien 6
Gulaksveien studentboliger

Gulaksveien studentboliger

Eksempel: Hybel

Eksempel: Hybel

Eksempel: 1-roms leilighet

Eksempel: 1-roms leilighet

Eksempel: 1-roms leilighet

Eksempel: 1-roms leilighet

Eksempel: 2-roms leilighet

Eksempel: 2-roms leilighet

Eksempel: 2-roms leilighet

Eksempel: 2-roms leilighet

Eksempel: bad

Eksempel: bad

Felleskjøkken

Felleskjøkken

Gulaksveien studentboliger

Gulaksveien studentboliger

Eksempel: Hybel

Eksempel: Hybel

S M Mezbah Uddin
46570729mezbah64@yahoo.com

Husverten er bindeleddet mellom oss og deg som leietaker. De har flere sosiale og praktiske oppgaver som å:

🙋‍♀️ Ønske nye leietakere velkommen, og gi praktisk informasjon ved innflytting

🧹 Hjelpe til med organiseringen av rydding og vasking av fellesrom

💬 Organisere sosiale aktiviteter

🤝 Bidra til et godt bomiljø og forebygge konflikter

Husverten skal ikke kontaktes etter kl. 21:00, og de har ingen oppgaver knyttet til feilmeldinger ved din bolig. Disse skal i stedet meldes til oss gjennom Unialltid eller SiS bolig-appen.

Følg facebook-gruppen til Gulaksveien 3-6

S M Mezbah Uddin
46570729mezbah64@yahoo.com

Husverten er bindeleddet mellom oss og deg som leietaker. De har flere sosiale og praktiske oppgaver som å:

🙋‍♀️ Ønske nye leietakere velkommen, og gi praktisk informasjon ved innflytting

🧹 Hjelpe til med organiseringen av rydding og vasking av fellesrom

💬 Organisere sosiale aktiviteter

🤝 Bidra til et godt bomiljø og forebygge konflikter

Husverten skal ikke kontaktes etter kl. 21:00, og de har ingen oppgaver knyttet til feilmeldinger ved din bolig. Disse skal i stedet meldes til oss gjennom Unialltid eller SiS bolig-appen.

Følg facebook-gruppen til Gulaksveien 3-6

Maks botid i våre boliger er fem (5) år.

Maks botid i våre boliger er fem (5) år.

Akutte hendelser

Hvis du opplever akutte hendelser i studentboligen din som hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer, uttrygghet, bråk eller lignende i SiS sine åpningstider, kontakt SiS resepsjonen (51 83 33 00) så snart som mulig.

Akutte hendelser (Etter åpningstid)

Kontakt Securitas (22 97 10 76) hvis du opplever utrygghet, bråk, tagging, hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer eller lignende, utenom SiS bolig sine åpningstider.

Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.

Melde feil eller mangler

For å melde om feil og mangler ved studentboligen din som ikke er akutte, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid. Se hvordan du melder om feil og mangler her.

Akutte hendelser

Hvis du opplever akutte hendelser i studentboligen din som hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer, uttrygghet, bråk eller lignende i SiS sine åpningstider, kontakt SiS resepsjonen (51 83 33 00) så snart som mulig.

Akutte hendelser (Etter åpningstid)

Kontakt Securitas (22 97 10 76) hvis du opplever utrygghet, bråk, tagging, hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer eller lignende, utenom SiS bolig sine åpningstider.

Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.

Melde feil eller mangler

For å melde om feil og mangler ved studentboligen din som ikke er akutte, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid. Se hvordan du melder om feil og mangler her.

Her finner du informasjonsvideoer om brannrutinene for studentboligene våre. Vi har delt det inn i tre kategorier:

  1. Hva du skal gjøre hvis det brenner
  2. Hva du skal gjøre hvis det er falsk alarm
  3. Hvordan unngå å utløse brannalarmen

Branninstruks for SiS bolig

For å ivareta brannsikkerheten i våre boliger er det viktig at du som beboer setter deg inn i denne beskrivelsen. Manglende reaksjon ved alarm/brann, bruk av ikke-godkjent utstyr osv. kan medføre straffeansvar eller medføre økonomisk ansvar. Det må kun brukes godkjent elektrisk utstyr. Se ordensreglene og leiekontrakten for videre informasjon.

Det er svært viktig at man unngår stadige uønskede alarmer, da dette bidrar til manglende reaksjon ved en reel brann.

Branninstruks
  • Ved alarm går det automatisk melding til brannvesenet som straks rykker ut.
  • Nødnummer ved brann tlf.110
  • Hjelp andre-prøv å slukke hvis mulig. (Hvor alarmen er utløst vises i display på brannsentral)
    Lukk dører og vinduer.
  • Rullestolbrukere: Fås ikke hjelp, bli på rommet, eventuelt balkongen, ring brannvesenet tlf.110 og vent på hjelp.
    Beboere samles på utsiden av bygget, godt synlig uten å være til hinder for brannvesenet.
  • Ved falsk alarm – vent på beskjed om å gå tilbake til bygget.

Hvis alarmen blir utløst ved et uhell (damp, matos, dusjing etc.):

  • Ring brannvesenet – tlf. 110- meld fra om falsk alarm, selv om de allerede er på vei.
  • Avstill alarm på brannsentralen(se instruks ved hovedinngang)
  • Møt brannvesenet.
Slukkeutsyr

Gjør deg kjent med hvor slukkeutstyret finnes. Dette finnes lett tilgjengelig i alle boligene. Det vanligste er pulverapparat men brannslanger kan også forekomme.

Rømningsveier

Det vil ved brann være av stor betydning for evakueringen at beboerne har gjort seg kjent med gjeldende rømningsveier fra boligen. Heisen skal ikke brukes ved brann. Rømningsveier og nødutganger skal alltid være frie, i tilfelle evakuering. Dette er et kompromissløst krav fra brannvesenet, og SiS bolig vil kunne forfølge brudd på frie rømningsveier i forhold til økonomisk ansvar for skader på eiendom og tap av liv og helse. ( Dette medfører at det ikke er tillatt og sette fra seg bossposer, sko, esker ol. i korridorer og trapperom)

Hvordan unngå alarmer i boligen
  • Gå aldri fra komfyren når dere lager mat.
  • Det er viktig at den som skrur på komfyren også påser at komfyren skrues av.
  • Bruk alltid ventilatoren når du lager mat. Ved bruk av elektronisk utsyr som vaffeljern, brødrister, vannkoker, riskoker etc. plasser disse alltid under ventilatoren.
  • Hold ovner og stekeplater rene. Brente matrester kan utløse alarmen.
  • Branndetektorer må IKKE demonteres eller tildekkes.

Ved påvist uansvarlighet eller stadige utrykking fra brannvesenet vil kostnader for utrykking belastes beboeren etter gjeldende prisliste.
Våre brannvarslingsanlegg er utviklet for på best mulig måte kunne varsle om brann og blir kontinuerlig testet og vedlikeholdt.

Brannsentral

Sett deg grundig inn i sentralen. Ta gjerne kontakt med SiS bolig hvis du føler det er nødvendig med videre opplæring.
Brannsentralen sammen med instruks hvordan brannsentralen virker finner du ved hovedinngangen til boligen. Ved alarm vises det i brannsentralen hvor det er brann eller hvor uønsket alarm er utløst. Dette er viktig for å kunne slukke brann og ikke minst i forhold til evakuering. Husk at husvert har hovednøkkel.

Ved falsk alarm

Har du utløst brannalarmen ved en feil?

Da må DU ringe 110 før det har gått 90 sekunder for å stanse utrykning fra brannvesenet.

Vi blir fakturert 10.000 kroner for en unødvendig utrykning. Hvis du ikke ringer i tide, er det du som må betale regningen.

Ullandhaug 07.11.23

Her finner du informasjonsvideoer om brannrutinene for studentboligene våre. Vi har delt det inn i tre kategorier:

  1. Hva du skal gjøre hvis det brenner
  2. Hva du skal gjøre hvis det er falsk alarm
  3. Hvordan unngå å utløse brannalarmen

Branninstruks for SiS bolig

For å ivareta brannsikkerheten i våre boliger er det viktig at du som beboer setter deg inn i denne beskrivelsen. Manglende reaksjon ved alarm/brann, bruk av ikke-godkjent utstyr osv. kan medføre straffeansvar eller medføre økonomisk ansvar. Det må kun brukes godkjent elektrisk utstyr. Se ordensreglene og leiekontrakten for videre informasjon.

Det er svært viktig at man unngår stadige uønskede alarmer, da dette bidrar til manglende reaksjon ved en reel brann.

Branninstruks
  • Ved alarm går det automatisk melding til brannvesenet som straks rykker ut.
  • Nødnummer ved brann tlf.110
  • Hjelp andre-prøv å slukke hvis mulig. (Hvor alarmen er utløst vises i display på brannsentral)
    Lukk dører og vinduer.
  • Rullestolbrukere: Fås ikke hjelp, bli på rommet, eventuelt balkongen, ring brannvesenet tlf.110 og vent på hjelp.
    Beboere samles på utsiden av bygget, godt synlig uten å være til hinder for brannvesenet.
  • Ved falsk alarm – vent på beskjed om å gå tilbake til bygget.

Hvis alarmen blir utløst ved et uhell (damp, matos, dusjing etc.):

  • Ring brannvesenet – tlf. 110- meld fra om falsk alarm, selv om de allerede er på vei.
  • Avstill alarm på brannsentralen(se instruks ved hovedinngang)
  • Møt brannvesenet.
Slukkeutsyr

Gjør deg kjent med hvor slukkeutstyret finnes. Dette finnes lett tilgjengelig i alle boligene. Det vanligste er pulverapparat men brannslanger kan også forekomme.

Rømningsveier

Det vil ved brann være av stor betydning for evakueringen at beboerne har gjort seg kjent med gjeldende rømningsveier fra boligen. Heisen skal ikke brukes ved brann. Rømningsveier og nødutganger skal alltid være frie, i tilfelle evakuering. Dette er et kompromissløst krav fra brannvesenet, og SiS bolig vil kunne forfølge brudd på frie rømningsveier i forhold til økonomisk ansvar for skader på eiendom og tap av liv og helse. ( Dette medfører at det ikke er tillatt og sette fra seg bossposer, sko, esker ol. i korridorer og trapperom)

Hvordan unngå alarmer i boligen
  • Gå aldri fra komfyren når dere lager mat.
  • Det er viktig at den som skrur på komfyren også påser at komfyren skrues av.
  • Bruk alltid ventilatoren når du lager mat. Ved bruk av elektronisk utsyr som vaffeljern, brødrister, vannkoker, riskoker etc. plasser disse alltid under ventilatoren.
  • Hold ovner og stekeplater rene. Brente matrester kan utløse alarmen.
  • Branndetektorer må IKKE demonteres eller tildekkes.

Ved påvist uansvarlighet eller stadige utrykking fra brannvesenet vil kostnader for utrykking belastes beboeren etter gjeldende prisliste.
Våre brannvarslingsanlegg er utviklet for på best mulig måte kunne varsle om brann og blir kontinuerlig testet og vedlikeholdt.

Brannsentral

Sett deg grundig inn i sentralen. Ta gjerne kontakt med SiS bolig hvis du føler det er nødvendig med videre opplæring.
Brannsentralen sammen med instruks hvordan brannsentralen virker finner du ved hovedinngangen til boligen. Ved alarm vises det i brannsentralen hvor det er brann eller hvor uønsket alarm er utløst. Dette er viktig for å kunne slukke brann og ikke minst i forhold til evakuering. Husk at husvert har hovednøkkel.

Ved falsk alarm

Har du utløst brannalarmen ved en feil?

Da må DU ringe 110 før det har gått 90 sekunder for å stanse utrykning fra brannvesenet.

Vi blir fakturert 10.000 kroner for en unødvendig utrykning. Hvis du ikke ringer i tide, er det du som må betale regningen.

Ullandhaug 07.11.23

Hvis du har barn, kan du søke om støtte fra Husbanken.

Hvis du har barn, kan du søke om støtte fra Husbanken.

Det er ikke tillat med husdyr i SiS sine boliger.

Det er ikke tillat med husdyr i SiS sine boliger.

Husk innboforsikring når du skal flytte inn hos oss – du er nemlig ikke innboforsikret gjennom SiS. Du kan sjekke om du er forsikret gjennom dine foreldres forsikring, en organisasjon du er medlem av, eller eventuelt kjøpe din egen.

Hvorfor innboforsikring? Hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser som for eksempel brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å få begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller.

Husk innboforsikring når du skal flytte inn hos oss – du er nemlig ikke innboforsikret gjennom SiS. Du kan sjekke om du er forsikret gjennom dine foreldres forsikring, en organisasjon du er medlem av, eller eventuelt kjøpe din egen.

Hvorfor innboforsikring? Hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser som for eksempel brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å få begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller.

Klikk her for å laste ned kontrakt og regler for fremleie. Husk at du selv er ansvarlig for at regninger blir betalt i tide, og eventuelle skader på bolig, inventar eller eiendommen forøvrig. Ferdig utfylt kontrakt leveres i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.

Klikk her for å laste ned kontrakt og regler for fremleie. Husk at du selv er ansvarlig for at regninger blir betalt i tide, og eventuelle skader på bolig, inventar eller eiendommen forøvrig. Ferdig utfylt kontrakt leveres i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.

Du trenger ikke å betale depositum til SiS bolig. Strøm, Internett og bruk av vaskeri er inkludert i leien.

Første husleie forfaller etter innflytting, og fakturaen henter du under økonomi på Min side Uni Alltid i begynnelsen av hver måned. Fakturaen forfaller den 20. samme måned. Husleien kan også betales med e-faktura. Denne kommer ferdig utfylt til din nettbank, og du trenger bare å bekrefte betalingen. Hvis du ikke har betalt leien innen forfallsdato, vil du bli belastet et purregebyr.

Du trenger ikke å betale depositum til SiS bolig. Strøm, Internett og bruk av vaskeri er inkludert i leien.

Første husleie forfaller etter innflytting, og fakturaen henter du under økonomi på Min side Uni Alltid i begynnelsen av hver måned. Fakturaen forfaller den 20. samme måned. Husleien kan også betales med e-faktura. Denne kommer ferdig utfylt til din nettbank, og du trenger bare å bekrefte betalingen. Hvis du ikke har betalt leien innen forfallsdato, vil du bli belastet et purregebyr.

Telia leverer trådløst internett, og dette er inkludert i leien. Bruk koden som står på ruteren for å koble deg til.

Telia leverer trådløst internett, og dette er inkludert i leien. Bruk koden som står på ruteren for å koble deg til.

For å melde om feil ved boligen, bruk henvendelser på boligsiden. Se hvordan du melder om feil og mangler her.

For å melde om feil ved boligen, bruk henvendelser på boligsiden. Se hvordan du melder om feil og mangler her.

Dublettene, enkelthyblene og ettromsleilighetene i Gulaksveien er møblert med seng, pult, garderobeskap, dusjforheng og persienner eller gardiner.

Toroms- og treromsleilighetene er umøblerte, men har minikjøkken og garderobeskap. Gardiner eller persienner i vinduene.

Leiligheten er også tilknyttet en bod for oppbevaring.

Dublettene, enkelthyblene og ettromsleilighetene i Gulaksveien er møblert med seng, pult, garderobeskap, dusjforheng og persienner eller gardiner.

Toroms- og treromsleilighetene er umøblerte, men har minikjøkken og garderobeskap. Gardiner eller persienner i vinduene.

Leiligheten er også tilknyttet en bod for oppbevaring.

Leiekontrakten gjelder for ett studieår. Du vil få tilbud om forlengelse i midten av januar. Denne kontrakten må du akseptere innen 1. mars. Husleien blir regulert fra 1. juli.

Forutsetninger for å søke om forlengelse:
– Dokumentasjon på fortsatt studierett må fremlegges
– Alle regninger må være betalt

Leiekontrakten gjelder for ett studieår. Du vil få tilbud om forlengelse i midten av januar. Denne kontrakten må du akseptere innen 1. mars. Husleien blir regulert fra 1. juli.

Forutsetninger for å søke om forlengelse:
– Dokumentasjon på fortsatt studierett må fremlegges
– Alle regninger må være betalt

Nøkler hentes i SiS-resepsjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug. Husk å ta med opptaksbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Hvis det er mangler med boligen, må du gi beskjed snarest.

Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas (22 97 10 76) hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.

Ved utflytting utenom resepsjonens åpningstider, kan du legge nøkkelen i luken til venstre for inngangsdøren til Kitty Kiellands hus. Først må nøkkelen leggers i en konvolutt merket med ditt navn, og boligadresse. Konvolutter finner du ved siden av luken.

Nøkler hentes i SiS-resepsjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug. Husk å ta med opptaksbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Hvis det er mangler med boligen, må du gi beskjed snarest.

Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas (22 97 10 76) hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.

Ved utflytting utenom resepsjonens åpningstider, kan du legge nøkkelen i luken til venstre for inngangsdøren til Kitty Kiellands hus. Først må nøkkelen leggers i en konvolutt merket med ditt navn, og boligadresse. Konvolutter finner du ved siden av luken.

Oppsigelsestiden er to (2) måneder. Du må si opp boligen på boligsiden. Kun denne form for oppsigelse aksepteres.

Oppsigelsestiden er to (2) måneder. Du må si opp boligen på boligsiden. Kun denne form for oppsigelse aksepteres.

Generelt om parkering:

Det er ditt ansvar å sette deg inn i skilting og gjeldende parkeringsregler. Disse kan endres og det derfor viktig at du sjekker informasjonen oppgitt her opp mot eventuelle endringer.

Stikkkontakter fra leiligheter, eller utvendige stikkontakter fra våre boliger skal ikke brukes til å lade el-bil.På de stedene hvor vi ikke har egne ladestasjoner må dere bruke en hurtiglader. For å finne disse bruk Norsk elbilforening sin oversikt over hurtigladere på deres hjemmeside, eller app.

Avskiltede biler eller andre kjøretøy som ikke er i bruk ukentlig skal ikke stå på våre parkeringsplasser. Disse vil bli fjernet på eiers regning.

Gulaksveien:

Parkering tilhørende boligene.

Ved begrenset kapasitet henvises det til offentlig parkering.

Vi ber dere om å sette dere grundig inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser for området.

Generelt om parkering:

Det er ditt ansvar å sette deg inn i skilting og gjeldende parkeringsregler. Disse kan endres og det derfor viktig at du sjekker informasjonen oppgitt her opp mot eventuelle endringer.

Stikkkontakter fra leiligheter, eller utvendige stikkontakter fra våre boliger skal ikke brukes til å lade el-bil.På de stedene hvor vi ikke har egne ladestasjoner må dere bruke en hurtiglader. For å finne disse bruk Norsk elbilforening sin oversikt over hurtigladere på deres hjemmeside, eller app.

Avskiltede biler eller andre kjøretøy som ikke er i bruk ukentlig skal ikke stå på våre parkeringsplasser. Disse vil bli fjernet på eiers regning.

Gulaksveien:

Parkering tilhørende boligene.

Ved begrenset kapasitet henvises det til offentlig parkering.

Vi ber dere om å sette dere grundig inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser for området.

Beboerne har selv ansvar for å holde fellesområdene ryddige og rene. Hvis du har brukt fellesområdene, forventes det at du rydder og vasker etter deg sånn at det ser fint ut for nestemann. 🫧

I tillegg lager husverten en vaskeliste for ukentlig renhold av TV-stuer og felleskjøkken. Denne listen viser hvilken boenhet som har ansvar for renhold hver uke, og inneholder en oversikt over hva som skal gjøres.

Fellesrommene skal også vaskes grundig to ganger per semester. Vi informerer om arbeidsfordeling, og kontrollerer rommene etterpå. 🔍

Beboerne har selv ansvar for å holde fellesområdene ryddige og rene. Hvis du har brukt fellesområdene, forventes det at du rydder og vasker etter deg sånn at det ser fint ut for nestemann. 🫧

I tillegg lager husverten en vaskeliste for ukentlig renhold av TV-stuer og felleskjøkken. Denne listen viser hvilken boenhet som har ansvar for renhold hver uke, og inneholder en oversikt over hva som skal gjøres.

Fellesrommene skal også vaskes grundig to ganger per semester. Vi informerer om arbeidsfordeling, og kontrollerer rommene etterpå. 🔍

Hvis strømmen har gått i studentboligen din, men alle andre boliger i området er urørt, kontakt oss. Har strømmen gått i flere bygg i området, hele gata eller mer? Sjekk Lnett sine sider om driftsmeldinger og feil for oppdateringer.

Hvis strømmen har gått i studentboligen din, men alle andre boliger i området er urørt, kontakt oss. Har strømmen gått i flere bygg i området, hele gata eller mer? Sjekk Lnett sine sider om driftsmeldinger og feil for oppdateringer.

Alt søppel skal kildesorteres. Nedgravde avfallscontainere er plassert godt synlig fra hovedinngangen til boligen. Vennligst ikke sett fra deg søppel ved siden av avfalls-stasjonene. Dette vil ikke bli hentet.

Alt søppel skal kildesorteres. Nedgravde avfallscontainere er plassert godt synlig fra hovedinngangen til boligen. Vennligst ikke sett fra deg søppel ved siden av avfalls-stasjonene. Dette vil ikke bli hentet.

Det er TV med Chromecast på fellesrommene. Her kan du streame hva du vil.

Det er TV med Chromecast på fellesrommene. Her kan du streame hva du vil.

Når du flytter ut, må boligen rengjøres, og overtas av SiS i samme stand som da du flyttet inn. Nøkkelen leverer du i SiS-resepsjonen, eller i postluken til SiS bolig. Postluken finner du til venstre for hoved-inngangsdøren til Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.

Boligen blir sjekket av vaktmester, og du vil bli fakturert for eventuelle skader eller dårlig utvask.

Når du flytter ut, må boligen rengjøres, og overtas av SiS i samme stand som da du flyttet inn. Nøkkelen leverer du i SiS-resepsjonen, eller i postluken til SiS bolig. Postluken finner du til venstre for hoved-inngangsdøren til Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.

Boligen blir sjekket av vaktmester, og du vil bli fakturert for eventuelle skader eller dårlig utvask.

Se regler for utvask i denne videoen eller les punktene under. 🧼 Disse må følges for å unngå gebyrer. Merk at ikke alle punktene nødvendigvis gjelder for deg, da studentboliger kan være ulikt utstyrt.

Hybelen/leiligheten:

  • Arbeidsbord og andre bord vaskes
  • Stoler tørkes av og støvsuges
  • Senger tørkes av og støvsuges
  • Bokhyller og lamper vaskes
  • Gulv og lister vaskes (husk å trekke bort senger og andre møbler for å vaske bak disse)
  • Vegger vaskes
  • Tak støvtørkes med fuktig klut
  • Garderobeskap vaskes innvendig og utvendig
  • Dører vaskes
  • Alle vinduer vaskes innvendig. De vendbare vinduene vaskes også utvendig
  • Gardiner vaskes på 30 grader. Ikke bruk tørketrommel
  • Farget overmadrass vaskes på 60 grader (se vaskeanvisning)
  • Hvite strekklaken/overmadrass vaskes på 95 grader. Ikke bruk tørketrommel

Bad og toalett:

  • Dusjforheng vaskes på 40 grader med skånsom tørk
  • Speil, vask, skap og toalett vaskes
  • Gulv og vegger vaskes, og tak støvtørkes med fuktig klut
  • Dør vaskes

Felles gang:

  • Gulv, vegger, skap og tak støvtørkes med fuktig klut
  • Bod ryddes og vaskes, og alt innhold fjernes

Felleskjøkken:

  • Rydd og vask ut skuffer og skap
  • Rydd matvarer ut av kjøleskapet
  • Forøvrig henvises det til turnusliste og avtale med de andre brukerne av kjøkkenet om hvordan felles rengjøring skal avvikles i forbindelse med utflytting

Kjøkken i leilighet:

  • Rydd og vask skuffer og skap (også oversiden av skapene), og rengjør benkeplaten
  • Vask vegger og gulv. Tak støvtørkes med en fuktig klut
  • Rengjør kjøleskap, komfyr og kjøkkenventilator grundig, både ut- og innvendig
  • Rengjør bak og under komfyr etter at komfyren er trukket frem

Se regler for utvask i denne videoen eller les punktene under. 🧼 Disse må følges for å unngå gebyrer. Merk at ikke alle punktene nødvendigvis gjelder for deg, da studentboliger kan være ulikt utstyrt.

Hybelen/leiligheten:

  • Arbeidsbord og andre bord vaskes
  • Stoler tørkes av og støvsuges
  • Senger tørkes av og støvsuges
  • Bokhyller og lamper vaskes
  • Gulv og lister vaskes (husk å trekke bort senger og andre møbler for å vaske bak disse)
  • Vegger vaskes
  • Tak støvtørkes med fuktig klut
  • Garderobeskap vaskes innvendig og utvendig
  • Dører vaskes
  • Alle vinduer vaskes innvendig. De vendbare vinduene vaskes også utvendig
  • Gardiner vaskes på 30 grader. Ikke bruk tørketrommel
  • Farget overmadrass vaskes på 60 grader (se vaskeanvisning)
  • Hvite strekklaken/overmadrass vaskes på 95 grader. Ikke bruk tørketrommel

Bad og toalett:

  • Dusjforheng vaskes på 40 grader med skånsom tørk
  • Speil, vask, skap og toalett vaskes
  • Gulv og vegger vaskes, og tak støvtørkes med fuktig klut
  • Dør vaskes

Felles gang:

  • Gulv, vegger, skap og tak støvtørkes med fuktig klut
  • Bod ryddes og vaskes, og alt innhold fjernes

Felleskjøkken:

  • Rydd og vask ut skuffer og skap
  • Rydd matvarer ut av kjøleskapet
  • Forøvrig henvises det til turnusliste og avtale med de andre brukerne av kjøkkenet om hvordan felles rengjøring skal avvikles i forbindelse med utflytting

Kjøkken i leilighet:

  • Rydd og vask skuffer og skap (også oversiden av skapene), og rengjør benkeplaten
  • Vask vegger og gulv. Tak støvtørkes med en fuktig klut
  • Rengjør kjøleskap, komfyr og kjøkkenventilator grundig, både ut- og innvendig
  • Rengjør bak og under komfyr etter at komfyren er trukket frem

Et mindre vaskeri finner du i 2. etasje i Gulaksveien 6.

Et mindre vaskeri finner du i 2. etasje i Gulaksveien 6.

Her finner du Gulaksveien studentboliger:

Kontakt Bolig

51 83 33 00
bolig@minsis.no
Kitty Kiellands hus (UiS campus)

Åpningstider

Mandag: 08:30-15:30

Tirsdag: 08:30-15:30

Onsdag: 08:30-15:30

Torsdag: 08:30-15:30

Fredag: 08:30-15:00

Lørdag: Stengt

Søndag: Stengt

Last ned SiS-appen