Boligtyper
• 1 roms leilighet
• 2 roms leilighet
Våre leiligheter i Sandnes var innflytningsklare høstsemesteret 2015. G. Sandveds gate 1A ligger i enden av byens gågate med butikker og restauranter.
Våre leiligheter i Sandnes var innflytningsklare høstsemesteret 2015. G. Sandveds gate 1A ligger i enden av byens gågate med butikker og restauranter.
• 1 roms leilighet
• 2 roms leilighet
Sandnes studentboliger
Eksempel: 1-roms leilighet
Eksempel: bad
Eksempel: 2-roms leilighet
Fellesrom
Sandnes studentboliger
Eksempel: 1-roms leilighet
Eksempel: bad
Sadaf Arefi
G. Sandvedsgate 1AH0 309
sadar.arefi73@gmail.com 46254587
Husverten fungerer som et bindeledd mellom SiS bolig og leietakerne. Husverten har flere sosiale og praktiske oppgaver:
Sadaf Arefi
G. Sandvedsgate 1AH0 309
sadar.arefi73@gmail.com 46254587
Husverten fungerer som et bindeledd mellom SiS bolig og leietakerne. Husverten har flere sosiale og praktiske oppgaver:
Her finner du en informasjonsvideo om brannrutinene for dette bygget. Den viser deg hva du skal gjøre i tilfelle brann, i tilfelle falsk alarm og i tilfelle alarmen går uten at du vet hvorfor.
For å ivareta brannsikkerheten i våre boliger er det viktig at du som beboer setter deg inn i denne beskrivelsen. Manglende reaksjon ved alarm/brann, bruk av ikke-godkjent utstyr osv. kan medføre straffeansvar eller medføre økonomisk ansvar. Det er ikke tillatt å ha med egen hybelkomfyr. Og det må kun brukes godkjent elektrisk utstyr. Se ordensreglene og leiekontrakten for videre informasjon.
Det er svært viktig at man unngår stadige uønskede alarmer, da dette bidrar til manglende reaksjon ved en reel brann.
Hvis alarmen blir utløst ved et uhell (damp, matos, dusjing etc.):
Gjør deg kjent med hvor slukkeutstyret finnes. Dette finnes lett tilgjengelig i alle boligene. Det vanligste er pulverapparat men brannslanger kan også forekomme.
Det vil ved brann være av stor betydning for evakueringen at beboerne har gjort seg kjent med gjeldende rømningsveier fra boligen. Heisen skal ikke brukes ved bann. Rømningsveier og nødutganger skal alltid være frie, i tilfelle evakuering. Dette er et kompromissløst krav fra brannvesenet og SiS bolig vil kunne forfølge brudd på frie rømningsveier i forhold til økonomisk ansvar for skader på eiendom og tap av liv og helse. ( Dette medfører at det ikke er tillatt og sette fra seg bossposer, sko, esker ol. i korridorer og trapperom)
Ved påvist uansvarlighet eller stadige utrykking fra brannvesenet vil kostnader for utrykking belastes beboeren etter gjeldende prisliste.
Våre brannvarslingsanlegg er utviklet for på best mulig måte kunne varsle om brann og blir kontinuerlig testet og vedlikeholdt.
Sett deg grundig inn i sentralen. Ta gjerne kontakt med SiS bolig hvis du føler det er nødvendig med videre opplæring.
Brannsentralen sammen med instruks hvordan brannsentralen virker finner du ved hovedinngangen til boligen. Ved alarm vises det i brannsentralen hvor det er brann eller hvor uønsket alarm er utløst. Dette er viktig for å kunne slukke brann og ikke minst i forhold til evakuering. Husk at husvert har hovednøkkel.
Husk å varsle brannvesenet så fort som mulig for og stoppe utrykning.
Vi takker for at du har tatt deg tid til å lese dette grundig og håper du kontakter oss hvis noe er uklart.
Ullandhaug 23.04.15
Her finner du en informasjonsvideo om brannrutinene for dette bygget. Den viser deg hva du skal gjøre i tilfelle brann, i tilfelle falsk alarm og i tilfelle alarmen går uten at du vet hvorfor.
For å ivareta brannsikkerheten i våre boliger er det viktig at du som beboer setter deg inn i denne beskrivelsen. Manglende reaksjon ved alarm/brann, bruk av ikke-godkjent utstyr osv. kan medføre straffeansvar eller medføre økonomisk ansvar. Det er ikke tillatt å ha med egen hybelkomfyr. Og det må kun brukes godkjent elektrisk utstyr. Se ordensreglene og leiekontrakten for videre informasjon.
Det er svært viktig at man unngår stadige uønskede alarmer, da dette bidrar til manglende reaksjon ved en reel brann.
Hvis alarmen blir utløst ved et uhell (damp, matos, dusjing etc.):
Gjør deg kjent med hvor slukkeutstyret finnes. Dette finnes lett tilgjengelig i alle boligene. Det vanligste er pulverapparat men brannslanger kan også forekomme.
Det vil ved brann være av stor betydning for evakueringen at beboerne har gjort seg kjent med gjeldende rømningsveier fra boligen. Heisen skal ikke brukes ved bann. Rømningsveier og nødutganger skal alltid være frie, i tilfelle evakuering. Dette er et kompromissløst krav fra brannvesenet og SiS bolig vil kunne forfølge brudd på frie rømningsveier i forhold til økonomisk ansvar for skader på eiendom og tap av liv og helse. ( Dette medfører at det ikke er tillatt og sette fra seg bossposer, sko, esker ol. i korridorer og trapperom)
Ved påvist uansvarlighet eller stadige utrykking fra brannvesenet vil kostnader for utrykking belastes beboeren etter gjeldende prisliste.
Våre brannvarslingsanlegg er utviklet for på best mulig måte kunne varsle om brann og blir kontinuerlig testet og vedlikeholdt.
Sett deg grundig inn i sentralen. Ta gjerne kontakt med SiS bolig hvis du føler det er nødvendig med videre opplæring.
Brannsentralen sammen med instruks hvordan brannsentralen virker finner du ved hovedinngangen til boligen. Ved alarm vises det i brannsentralen hvor det er brann eller hvor uønsket alarm er utløst. Dette er viktig for å kunne slukke brann og ikke minst i forhold til evakuering. Husk at husvert har hovednøkkel.
Husk å varsle brannvesenet så fort som mulig for og stoppe utrykning.
Vi takker for at du har tatt deg tid til å lese dette grundig og håper du kontakter oss hvis noe er uklart.
Ullandhaug 23.04.15
Hvis du har barn, kan du søke om støtte fra Husbanken.
Hvis du har barn, kan du søke om støtte fra Husbanken.
Det er ikke tillat med husdyr i SiS sine boliger.
Det er ikke tillat med husdyr i SiS sine boliger.
Husk innboforsikring når du skal flytte inn hos oss – du er nemlig ikke innboforsikret gjennom SiS. Du kan sjekke om du er forsikret gjennom dine foreldres forsikring, en organisasjon du er medlem av, eller eventuelt kjøpe din egen.
Hvorfor innboforsikring? Hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser som for eksempel brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å få begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller.
Husk innboforsikring når du skal flytte inn hos oss – du er nemlig ikke innboforsikret gjennom SiS. Du kan sjekke om du er forsikret gjennom dine foreldres forsikring, en organisasjon du er medlem av, eller eventuelt kjøpe din egen.
Hvorfor innboforsikring? Hvis det skulle oppstå uforutsette hendelser som for eksempel brann, vannskade, innbrudd i boligen eller boden din, kan dette føre til utgifter og tap for deg som beboer. Du kan benytte innboforsikringen til å få begrense eget økonomisk tap ved slike tilfeller.
Klikk her for å laste ned kontrakt og regler for fremleie. Husk at du selv er ansvarlig for at regninger blir betalt i tide, og eventuelle skader på bolig, inventar eller eiendommen forøvrig. Ferdig utfylt kontrakt leveres i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Klikk her for å laste ned kontrakt og regler for fremleie. Husk at du selv er ansvarlig for at regninger blir betalt i tide, og eventuelle skader på bolig, inventar eller eiendommen forøvrig. Ferdig utfylt kontrakt leveres i SiS-ekspedisjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Du trenger ikke å betale depositum til SiS bolig. Strøm, Internett og bruk av vaskeri er inkludert i leien.
Første husleie forfaller etter innflytting, og fakturaen henter du under økonomi på Min side på Uni Alltid i begynnelsen av hver måned. Fakturaen forfaller den 20. samme måned. Husleien kan også betales med e-faktura. Denne kommer ferdig utfylt til din nettbank, og du trenger bare å bekrefte betalingen. Hvis du ikke har betalt leien innen forfallsdato, vil du bli belastet et purregebyr.
Du trenger ikke å betale depositum til SiS bolig. Strøm, Internett og bruk av vaskeri er inkludert i leien.
Første husleie forfaller etter innflytting, og fakturaen henter du under økonomi på Min side på Uni Alltid i begynnelsen av hver måned. Fakturaen forfaller den 20. samme måned. Husleien kan også betales med e-faktura. Denne kommer ferdig utfylt til din nettbank, og du trenger bare å bekrefte betalingen. Hvis du ikke har betalt leien innen forfallsdato, vil du bli belastet et purregebyr.
Telia leverer trådløst internett, og dette er inkludert i leien. Bruk koden som står på ruteren for å koble deg til. Her finner du en kort bruksanvisning for å komme deg på nett.
Telia leverer trådløst internett, og dette er inkludert i leien. Bruk koden som står på ruteren for å koble deg til. Her finner du en kort bruksanvisning for å komme deg på nett.
For å melde om feil ved boligen, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid.
For å melde om feil ved boligen, bruk henvendelser på Din Side på Uni Alltid.
Studioleilighetene har minikjøkken, seng, pult og garderobeskap.
Toromsleilighetene har minikjøkken og garderobeskap.
Studioleilighetene har minikjøkken, seng, pult og garderobeskap.
Toromsleilighetene har minikjøkken og garderobeskap.
Leiekontrakten gjelder for ett studieår. Du vil få tilbud om forlengelse i midten av januar. Denne kontrakten må du akseptere innen 1. mars. Husleien blir regulert fra 1. juli.
Forutsetninger for å søke om forlengelse:
– Dokumentasjon på fortsatt studierett må fremlegges
– Alle regninger må være betalt
Leiekontrakten gjelder for ett studieår. Du vil få tilbud om forlengelse i midten av januar. Denne kontrakten må du akseptere innen 1. mars. Husleien blir regulert fra 1. juli.
Forutsetninger for å søke om forlengelse:
– Dokumentasjon på fortsatt studierett må fremlegges
– Alle regninger må være betalt
Nøkler hentes i SiS-resepsjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug. Husk å ta med opptaksbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Hvis det er mangler med boligen, må du gi beskjed snarest.
Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas (22 97 10 76) hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-
Ved utflytting utenom resepsjonens åpningstider, kan du legge nøkkelen i luken til venstre for inngangsdøren til Kitty Kiellands hus. Først må nøkkelen leggers i en konvolutt merket med ditt navn, og boligadresse. Konvolutter finner du ved siden av luken.
Nøkler hentes i SiS-resepsjonen i Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug. Husk å ta med opptaksbevis og kvittering for betalt semesteravgift. Hvis det er mangler med boligen, må du gi beskjed snarest.
Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas (22 97 10 76) hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-
Ved utflytting utenom resepsjonens åpningstider, kan du legge nøkkelen i luken til venstre for inngangsdøren til Kitty Kiellands hus. Først må nøkkelen leggers i en konvolutt merket med ditt navn, og boligadresse. Konvolutter finner du ved siden av luken.
Oppsigelsestiden er to (2) måneder. Du må si opp boligen på Min Side på Uni Alltid. Kun denne form for oppsigelse aksepteres.
Oppsigelsestiden er to (2) måneder. Du må si opp boligen på Min Side på Uni Alltid. Kun denne form for oppsigelse aksepteres.
Generelt om parkering:
Der er førers ansvar å sette seg inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser.
Endringer av skilter og parkeringsbestemmelser kan forekomme og vi forbeholder oss derfor mot eventuelle feil i denne informasjonen.
Det er ikke tillatt å lade el-bil via stikkontakter fra leiligheter eller utvendige stikkontakter tilhørende våre boliger.
Der hvor vi ikke har egne ladestasjoner må dere benytte hurtiglader. Norsk elbilforening har oversikt over hurtigladere på sin hjemmeside og App.
Det er ikke tillatt å parkere avskiltede biler eller andre kjøretøy som ikke er i ukentlig bruk på våre parkeringsplasser. Disse vil bli fjernet på eiers regning.
G. Sandveds gate 1A-Sandnes:
Boligen anbefales ikke beboere med bil.
Vi har kun noen få parkeringsplasser i forkant av bygget hvorav 2 for HC.
Vi ber dere om å sette dere grundig inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser for området.
Generelt om parkering:
Der er førers ansvar å sette seg inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser.
Endringer av skilter og parkeringsbestemmelser kan forekomme og vi forbeholder oss derfor mot eventuelle feil i denne informasjonen.
Det er ikke tillatt å lade el-bil via stikkontakter fra leiligheter eller utvendige stikkontakter tilhørende våre boliger.
Der hvor vi ikke har egne ladestasjoner må dere benytte hurtiglader. Norsk elbilforening har oversikt over hurtigladere på sin hjemmeside og App.
Det er ikke tillatt å parkere avskiltede biler eller andre kjøretøy som ikke er i ukentlig bruk på våre parkeringsplasser. Disse vil bli fjernet på eiers regning.
G. Sandveds gate 1A-Sandnes:
Boligen anbefales ikke beboere med bil.
Vi har kun noen få parkeringsplasser i forkant av bygget hvorav 2 for HC.
Vi ber dere om å sette dere grundig inn i skilting og gjeldende parkeringsbestemmelser for området.
Beboerne har selv ansvar for rengjøring av TV-stuer og felleskjøkken. Husverten hjelper til med å lage vaskelister basert på ukentlig renhold. Det forventes at fellesrommet er ryddet før det forlates. Fellesrommene skal også vaskes grundig to ganger per semester. SiS bolig informerer om arbeidsfordeling, og kontrollerer rommene etterpå.
Beboerne har selv ansvar for rengjøring av TV-stuer og felleskjøkken. Husverten hjelper til med å lage vaskelister basert på ukentlig renhold. Det forventes at fellesrommet er ryddet før det forlates. Fellesrommene skal også vaskes grundig to ganger per semester. SiS bolig informerer om arbeidsfordeling, og kontrollerer rommene etterpå.
Alt søppel skal kildesorteres. Nedgravde avfallscontainere er plassert like ved boligen. Vennligst ikke sett fra deg søppel ved siden av avfallsstasjonene. Dette vil ikke bli hentet.
Alt søppel skal kildesorteres. Nedgravde avfallscontainere er plassert like ved boligen. Vennligst ikke sett fra deg søppel ved siden av avfallsstasjonene. Dette vil ikke bli hentet.
I fellesrommene finner du TV med Chromecast. Her kan du streame hva du vil.
I fellesrommene finner du TV med Chromecast. Her kan du streame hva du vil.
Når du flytter ut, må boligen rengjøres, og overtas av SiS i samme stand som da du flyttet inn. Nøkkelen leverer du i SiS-resepsjonen, eller i postluken til SiS bolig. Postluken finner du til venstre for hoved-inngangsdøren til Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Boligen blir sjekket av vaktmester, og du vil bli fakturert for eventuelle skader eller dårlig utvask.
Når du flytter ut, må boligen rengjøres, og overtas av SiS i samme stand som da du flyttet inn. Nøkkelen leverer du i SiS-resepsjonen, eller i postluken til SiS bolig. Postluken finner du til venstre for hoved-inngangsdøren til Kitty Kiellands hus på Campus Ullandhaug.
Boligen blir sjekket av vaktmester, og du vil bli fakturert for eventuelle skader eller dårlig utvask.
Se regler for utvask under. Disse må følges for å unngå gebyr. Hvis du ønsker, kan du avtale at vaktmester sjekker boligen etter utvask. Avtale må gjøres på forhånd.
Hybelen/leiligheten:
Bad og toalett:
Felles gang:
Felleskjøkken:
Kjøkken i leilighet:
Se regler for utvask under. Disse må følges for å unngå gebyr. Hvis du ønsker, kan du avtale at vaktmester sjekker boligen etter utvask. Avtale må gjøres på forhånd.
Hybelen/leiligheten:
Bad og toalett:
Felles gang:
Felleskjøkken:
Kjøkken i leilighet:
Du har tilgang til fellesvaskeriet, som er plassert i underetasjen.
Du har tilgang til fellesvaskeriet, som er plassert i underetasjen.
Kontakt Securitas (22 97 10 76) hvis du opplever utrygghet, bråk, tagging, hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer eller lignende, utenom SiS bolig sine åpningstider.
Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.
Kontakt Securitas (22 97 10 76) hvis du opplever utrygghet, bråk, tagging, hærverk, vannlekkasjer, elektriske problemer eller lignende, utenom SiS bolig sine åpningstider.
Hvis du mister nøklene utenom resepsjonens åpningstider, vil Securitas hjelpe deg med innlåsing. Dette koster kr. 1.250,-.
51833300
bolig@minsis.no
Kitty Kiellands hus (UiS campus)
Mandag: 08:30-15:30
Tirsdag: 08:30-15:30
Onsdag: 08:30-15:30
Torsdag: 08:30-15:30
Fredag: 08:30-15:00
Lørdag: Stengt
Søndag: Stengt